Subject: [Caution: Message contains Redirect URL content] RE: Avaldus registriandmete parandamiseks
From: Karmo, S&K Legal OÜ õigusbüroo <[email-masked]>
To: "RAM TEKSA", "RAM Info"
Cc: "registriosakond"
Date: Wed, 4 Sep 2024 15:38:44 +0300

Tähelepanu! Tegemist on välisvõrgust saabunud kirjaga.
Tundmatu saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Lp Rahandusministeeriumi esindaja

Tuletan taaskordselt meelde allolevat päringut. Kinnitades, et tegemist ei
ole “Nigeeria kirjaga” ootan sellele jätkuvalt ka vastust.

Lugupidamisega

Karmo Neider

jurist

õigusbüroo S&K Legal OÜ

J. <https://goo.gl/maps/K1yjpf68PZUBzaZTA> Vilmsi 47, Tallinn Estonia

Registrikood:   10982228

Mobile: +372 56 826 157

Office:   +372   6 558 558

 <mailto:[email-masked]> [email-masked]

From: Karmo, S&K Legal OÜ õigusbüroo [mailto:[email-masked]]
Sent: Thursday, August 1, 2024 11:54 AM
To: 'registriosakond' <[email-masked]>; 'RAM TEKSA'
<[email-masked]>
Subject: RE: [Caution: Message contains Redirect URL content] RE:
[Caution: Message contains Redirect URL content] RE: [Caution: Message
contains Redirect URL content] Avaldus registriandmete parandamiseks

Hea registripidaja, lp Rahandusministeeriumi esindaja

Arusaadavalt on tegemist suveaja ja ühtlasi puhkuste ajaga, kuid tuletan
siiski meelde, et allolevas kirjavahetuses toodud küsimustele ootan/ootame
siiski vastust. Teisisõnu, tegemist ei olnud “teadmiseks” kirja ega
spämmiga.

Kordan kokkuvõtvalt ka probleemi/küsimusi

Esmalt problemist. Tegemist on olukorraga, milles registriandmed
kajastavad ettevõtte tegeliku kasusaajana isikut, kes selleks faktiliselt
ei ole ning samaaegselt ei ole ettevõtte tänasel omanikul/tegelikul
kasusaajal võimalust nö operatiivselt antud teavet muuta (omanik on Lätis
resideeruv Läti kodanik, kellel ei ole võimalik algatada kandemuudatusi
ettevõtjaportaalis).

Registripidaja selgitustest nähtuvalt ei olegi sellises olukorras
tegelikuks kasusaajaks mitteoleval isikul võimalust ebaõige kande
kustutamiseks/muutmiseks. Kuigi asjaomasest määrusest jääb ebaselgeks, kas
nn TEKSA on õigusliku või informatiivse tähendusega andmekogu, annab antud
küsimusele vastuse registripidaja, kes annab antud andmekogule
informatiivse tähenduse (teisiti ei ole võimalik vastust tõlgendada).

Siit järgnevalt küsimus.

Kas tegelikuks kasusaajaks mitteoleval isikul (kuid kes on siiski kantud
registrisse tegeliku kasusaajana) on üldse “hoobasid” antud kande nö
iseseisvaks muutmiseks/kustutamiseks? Pean sõna iseseisvaks all silmas
seda, et isikul on võimalus saavutada kande muutmine/kustutamine ka
konkreetse ettevõtte poole pöördumata. Samuti palun vastamisel jätta välja
võimalus kohtu poole poole pöördumise võimalus.

Selgitan siinkohal, et antud küsimus on ajendatud nö reaalses elus tekkida
võiva olukorra vältimiseks, milles probleemi käsitluses kirjeldatud isik
võib sattuda nt krediidiasutuste nö musta nimekirja tekitada endale
teenimatult halba mainet juhul, kui seesugune ettevõte peaks näiteks
muutuma maksejõuetuks või peaks tema suhtes näiteks rakendatama
rahvusvahelisi sanktsioone.

Olukorras, milles esmasest kirjavahetuset on möödunud juba enam kui
poolteist kuud, ootan vastust antud probleemistikule/küsimusele
viivitamatult.

Palun ühtlasi küsimus vastata lühidalt ja konkreetselt ning ilma
ametkondliku kantseliidita. Olukorras, milles vastaja leiab siiski, et
regisripidaja vastus on ebatäpne, palun seega anda vastusega ühes ka
juhised sellises olukorras käitumiseks.

Lugupidamisega

Karmo Neider

jurist

õigusbüroo S&K Legal OÜ

J. <https://goo.gl/maps/K1yjpf68PZUBzaZTA> Vilmsi 47, Tallinn Estonia

Registrikood:   10982228

Mobile: +372 56 826 157

Office:   +372   6 558 558

 <mailto:[email-masked]> [email-masked]

From: registriosakond [mailto:[email-masked]]
Sent: Wednesday, June 12, 2024 9:38 AM
To: RAM TEKSA <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Cc: [email-masked] <mailto:[email-masked]>
Subject: FW: [Caution: Message contains Redirect URL content] RE:
[Caution: Message contains Redirect URL content] RE: [Caution: Message
contains Redirect URL content] Avaldus registriandmete parandamiseks

Lugupeetud Rahandusministeerium

Edastame kirja kuuluvusel, seoses kasusaaja andmetega.

Lugupidamisega

Gerli Aasmäe
kantselei juhataja

Tartu Maakohtu registriosakond

• E-post:  <mailto:[email-masked]> [email-masked]

• Mobiiltelefon 5881 1188

• Telefon 601 1166

• Faks 600 0258

• Postiaadress: Kuninga 22, Pärnu, 80099

Kinnistus- ja registriosakond | Eesti Kohtud (kohus.ee)
<https://www.kohus.ee/eesti-kohtud/kohtususteem/maakohtud/tartu-maakohus/k
innistus-ja-registriosakond>

From: Karmo, S&K Legal OÜ õigusbüroo <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Sent: Tuesday, June 11, 2024 3:13 PM
To: registriosakond <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >; RAM Info <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Subject: [Caution: Message contains Redirect URL content] RE: [Caution:
Message contains Redirect URL content] RE: [Caution: Message contains
Redirect URL content] Avaldus registriandmete parandamiseks

Tähelepanu! Tegemist on välisvõrgust saabunud kirjaga.
Tundmatu saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Tere ja tänan

registripidaja eelnev kiri tegelikkuses hilisemalt esitatud küsimustele ei
vasta, kuid see selleks.

Küsin seega, mil viisil on isikul endal võimalik (jättes kõrvale
nõudekirjade esitamise konkreetsele ettevõttele) registriandmed
tegelikkusele viia? Taaskord adresseerin antud küsimuse ka
Rahandusministeeriumile kui andmekogu vastutavale töötlejale.

Lugupidamisega

Karmo Neider

jurist

õigusbüroo S&K Legal OÜ

J. <https://goo.gl/maps/K1yjpf68PZUBzaZTA> Vilmsi 47, Tallinn Estonia

Registrikood:   10982228

Mobile: +372 56 826 157

Office:   +372   6 558 558

 <mailto:[email-masked]> [email-masked]

From: registriosakond [mailto:[email-masked]]
Sent: Tuesday, June 11, 2024 3:00 PM
To: Karmo, S&K Legal OÜ õigusbüroo <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Subject: RE: [Caution: Message contains Redirect URL content] RE:
[Caution: Message contains Redirect URL content] Avaldus registriandmete
parandamiseks

Tere

Äriregistripidaja on kirjale vastanud. Palume lähtuda eelnevatest
vastustest, Tartu Maakohtu registriosakond ei saa kustutada e-äriregistris
kuvatavaid tegelike kasusaajate andmeid.

Lugupidamisega

Anu Tukia

Kohtunikuabi-osakonnajuhataja

From: Karmo, S&K Legal OÜ õigusbüroo <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Sent: Friday, May 31, 2024 11:25 AM
To: registriosakond <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >; RAM Info <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Subject: [Caution: Message contains Redirect URL content] RE: [Caution:
Message contains Redirect URL content] Avaldus registriandmete
parandamiseks

Tähelepanu! Tegemist on välisvõrgust saabunud kirjaga.
Tundmatu saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Lp Gerli Aasmäe

Tänan esmalt tagasiside eest. Loomulikult oleme teadlikud Teie poolt
esiletoodust ehk peaasjalikult sellest, et nö esmane kohustus
registriandmete vastavusse viimiseks/registriandmete õigsuse tagamiseks on
äriühingul endal.

Siiski otsustasime antud teavituse edastada olukorras, milles Teie enda
poolt viidatud määruse (edaspidi Määrus) kohaselt oleme kohustatud antud
teavituse tegema nimelt registrpidajale. Mulle arusaadavalt tuleb atnud
teavitust käsitleda lahknevusteatena Määruse mõstest. Seega ei saa me
nõustuda sellega, et esitatud dokument jääb üleüldse registreerimata ja
tähelepanuta. Seda enam, et äriregistri teabel peaks olema õiguslik
tähendus ning vastutustundlike isikutena soovivad ka S&K Legal OÜ ning
tema esindajad teavitada selleks pädevaid institutsioone olukorras, milles
meile on teada viimaste poolt avaldatavate andmete ilmne ebaõigsus

Lisan käesoleva kirja adressaadiks ka Rahandusministeeriumi kui tegelike
kasusaajate andmekogu vastutava töötleja.

Lugupidamisega

Karmo Neider

jurist

õigusbüroo S&K Legal OÜ

J. <https://goo.gl/maps/K1yjpf68PZUBzaZTA> Vilmsi 47, Tallinn Estonia

Registrikood:   10982228

Mobile: +372 56 826 157

Office:   +372   6 558 558

 <mailto:[email-masked]> [email-masked]

From: registriosakond [mailto:[email-masked]]
Sent: Friday, May 31, 2024 10:52 AM
To: [email-masked] <mailto:[email-masked]>
Subject: FW: [Caution: Message contains Redirect URL content] Avaldus
registriandmete parandamiseks

Lugupeetud Karmo Neider

Tagastame dokumendi registreerimata.

Tegeliku kasusaaja andmete sisestamiseks/muutmiseks on kaks võimalust :
e-äriregistri kaudu või notari vahendusel.

Selgitame, et Tartu Maakohtu registriosakond (äriregister) ei saa
sisestada ega kustutada e-äriregistris kuvatavaid tegelike kasusaajate
andmeid.

1. septembrist 2018 alates peavad juriidilised isikud e-äriregistri
portaali <https://ariregister.rik.ee/>  või notari
<https://www.notar.ee/et>  kaudu esitama tegelike kasusaajate nimekirja
Abiinfo: Tegelike kasusaajate muutmine ja kinnitamine | Abiinfo (rik.ee)
<https://abiinfo.rik.ee/avalduste-esitamine/juriidilise-isiku-andmete-muut
mine/tegelike-kasusaajate-muutmine-ja-kinnitamine> . Klienditugi E-mail:
<mailto:[email-masked]> [email-masked]  Telefon: +372 680 3160 E-N 9.00-17.00, R
9.00-14.00.

Rahandusministri 06.04.2023 määruse nr 22 „Tegelike kasusaajate andmekogu
asutamine ja põhimäärus“ § 4 lõike 1 kohaselt on tegelike kasusaajate
andmekogu vastutavaks töötlejaks Rahandusministeerium. Andmekogu vastustav
töötleja on nimetatud ka rahapesu ja terrorismi rahastamise tõkestamise
seaduse (edaspidi RahaPTS) § 762 lõikes 2.

Vastavalt rahapesu ja terrorismi tõestamise seaduse § 77 lg 5 kohaselt
esitab äriregistri infosüsteemi kaudu tegelike kasusaajate andmekogusse
oma tegeliku kasusaaja andmed äriühing, mittetulundusühing, sihtasutus või
usaldushaldur.

Kasusaaja ei ole isikuks, kes saaks enda kustutamiseks esitada äriregistri
avaldust, seda saab teha ühing.

Registriosakonnal ei ole võimalik kasusaajate andmeid sisestada ja muuta.

Äriregistri seaduse § 2 lg 2:

E-äriregister on veebiplatvorm, mille kaudu saab äriregistrisse avaldusi
esitada ning juriidiliste isikute ja füüsilisest isikust ettevõtjate kohta
avalikustatud andmetega tutvuda. E-äriregistris võib peale äriregistri
andmete avalikustada ka teistest andmekogudest ja teiste teenuste kaudu
kättesaadavaid avalikke andmeid.

Äriregistri seaduse seletuskirja lõige 2:

Lõikes 2 sätestatakse eraldi e-äriregistri määratlus, kuna äriregister ja
e-äriregister ei ole kattuvad mõisted. E-äriregister on veebiplatvorm
(ettevõtjatele tuttav eelkõige ettevõtjaportaalina), mille kaudu saab
äriregistrile avaldusi esitada ja äriregistris olevate juriidiliste
isikute ning FIE-de andmetega tutvuda. Lisaks äriregistris olevatele
andmetele näidatakse e-äriregistris ka muudest riigi andmekogudest
pärinevaid avalikke andmeid, et need oleksid ettevõtjatele ühest kohast
kättesaadavad. Sätte eesmärk ei ole korjata e-äriregistrisse isikuandmeid,
vaid näidata e-äriregistris ettevõtja kohta võimalikult palju avalikke
andmeid. Need on näiteks Maksu- ja Tolliametist tulev maksuvõla info ja
Ametlike Teadaannete info. See kõik on juba avalik, kuid e-äriregistrist
näeb erinevaid ettevõtja kohta avalikustatud andmeid ühest kohast koos.
Sellised muudest andmekogudest pärinevad andmed ei ole äriregistri andmed,
registripidaja neid ei töötle ega oma muul viisil puutumust, neid üksnes
kuvatakse e-äriregistris sellisel kujul nagu nad teistest andmekogudest
pärinevad. E-äriregister on vahend nende andmete ettevõtjatele ja ka
teistele riigiasutustele ja huvitatud isikutele mugavamalt kättesaadavaks
tegemiseks.

Justiitsministeerium annab selgitusi õigusaktide kohta (ja selle seoste
kohta infosüsteemidega).

Lugupidamisega

Gerli Aasmäe
kantselei juhataja

Tartu Maakohtu registriosakond

• E-post:  <mailto:[email-masked]> [email-masked]

• Mobiiltelefon 5881 1188

• Telefon 601 1166

• Faks 600 0258

• Postiaadress: Kuninga 22, Pärnu, 80099

Kinnistus- ja registriosakond | Eesti Kohtud (kohus.ee)
<https://www.kohus.ee/eesti-kohtud/kohtususteem/maakohtud/tartu-maakohus/k
innistus-ja-registriosakond>

From: Karmo, S&K Legal OÜ õigusbüroo <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Sent: Friday, May 31, 2024 10:24 AM
To: registriosakond <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Subject: [Caution: Message contains Redirect URL content] Avaldus
registriandmete parandamiseks

Tähelepanu! Tegemist on välisvõrgust saabunud kirjaga.
Tundmatu saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Lp registripidaja

Edastan lisatult Irina Popova avalduse tema kustutamiseks Aqua Fish
tegeliku kasusaajan

Lugupidamisega

Karmo Neider

jurist

õigusbüroo S&K Legal OÜ

J. <https://goo.gl/maps/K1yjpf68PZUBzaZTA> Vilmsi 47, Tallinn Estonia

Registrikood:   10982228

Mobile: +372 56 826 157

Office:   +372   6 558 558

 <mailto:[email-masked]> [email-masked]